MÀQUINA DE VAPOR


No es sap amb ben bé quan es va inventar la maquina de vapor i tampoc sabem qui la va crear, ja que ha passat per moltes persones que la han anat millorant durant el temps.
En els seus orígens la màquina de vapor es va destinar a fer moure les màquines de les fàbriques, i més endavant, als transports, com els trens i els vaixells.
La màquina de vapor és indubtablement un motor històric, però el seu mecanisme bàsic
Els elements bàsics de la màquina de vapor:
·         Cilindre
·         Èmbol o pistó
·         Biela
·         Volant d’inèrcia
·         Regulador de boles ( o de Watt)
·         Politja conduïda
·         Corretja
·         Tija
·         Manovella
·         Caldera
·         Distribuïdor


Funcionament màquina de vapor:
L'augment de pressió provocat per l'escalfament de l'aigua, que es transforma en vapor, mou ​​un pistó, el qual, al seu torn, fa girar una roda, el cilindre compta amb una vàlvula de sortida.
En cremar combustible s'obté vapor d'aigua que recorre un circuit fins arribar a un cilindre, en què empeny un pistó que al seu torn mou una roda. Quan el pistó arriba al extrem del cilindre, s'obre la vàlvula de sortida, i el pistó torna cap a l'esquerra empès per la roda. Al final d'aquest recorregut del cilindre es tanca la vàlvula de sortida i es torna a obrir la vàlvula d'entrada, amb or la roda. Al final d'aquest recorregut del cilindre es tanca la vàlvula de sortida i es torna a obrir la vàlvula d'entrada, amb el que el cicle comença de nou. L'efecte final aconseguit és el gir continu de la roda


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada