El combustible s'injecta
polvoritzat i mesclat amb el gas (habitualment aire o oxigen) dins d'un cilindre. La combustió total de 1 gram de
gasolina es realitzaria teòricament amb 14,8 grams d'aire però com es
impossible realitzar una mescla perfectament homogènia de els dos elements se
sol introduir un 10% més d'aire del necessari. Un cop dins del cilindre la mescla
és comprimida. En arribar al punt de màxima compressió es fa saltar una
guspira, produïda per una bugia, que genera l'explosió del combustible. Els
gasos tancats en el cilindre s'expandeixen empenyent un pistó que llisca dins
del cilindre. L'energia alliberada en aquesta explosió és transformada en
moviment lineal del pistó, al qual, a través de una biela i la cigüela, és convertida en moviment giratori. La inèrcia d'aquest
moviment giratori fa que el motor no es pari i que el pistó torni a empènyer el
gas, expulsant-lo per la vàlvula corresponent, ara oberta. Per últim el pistó
retrocedeix de nou permetent l'entrada d'una nova mescla combustible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada